Najczęściej zadawane pytania
Codziennie ekspresowe przewozy busami do
Najczęściej zadawane pytania

Niemiec

Najczęściej zadawane pytania

Austrii

Najczęściej zadawane pytania

Belgii

Najczęściej zadawane pytania

Holandii

Najczęściej zadawane pytania

Francji

Najczęściej zadawane pytania

Luxemburga

Najczęściej zadawane pytania

Znajdują się tutaj najczęściej zadawane przez pasażerów pytania dotyczące:podwózek z trasy na adres, biletów, bagaży, podróży i reklamacji.

Podwózki na adres.

Czy w trakcie podróży mogę skorzystać z bezpłatnej podwózki na wskazany adres?
Tak. W naszej ofercie są przewidziane bezpłatne podwózki na wskazany przez pasażera adres do 3 km w obrębie planowej trasy.

Planujemy z bratem wyjazd do Holandii, ile zapłacimy za podwózkę z trasy do 10 km ?
Wszystkie podwózki z trasy powyżej  3 km w jedną stronę są płatne w cenie 1 Euro/km. Podwózka z trasy do 10 km będzie płatna u kierowcy 10 Euro czyli po 5 Euro od osoby.

Jak prawidłowo wyliczyć kilometry podwózek na adres?
Kilometry podwózek trzeba policzyć tylko pomiędzy planowaną trasą a wskazanym adresem. Kilometry można dokładnie sprawdzić przed wyjazdem na mapach Google.

Czy jadąc w grupie będziemy płacić za dojazd na wskazany adres?
To zależy do ilości osób i dodatkowych kilometrów od planowanej trasy. Od 3 osób do 25 km podwózka jest bezpłatna. Od 4 osób i powyżej 25 km podwózka również jest bezpłatna, należy ją jednak uzgodnić z Biurem Obsługi Klienta.

Dlaczego podwózki na wskazany na adres od 3 osób do 25 km są bezpłatne?
Podwózki grupowe od 3 osób są bezpłatne i ekonomicznie uzasadnione, bo znacząco skracają  podróż około 30-40 km bez potrzeby wjazdów na kolejne planowe dwa przystanki.

Czy jest możliwy wcześniejszy kontakt z kierowcą w celu uzgodnienia podwózki?
Tak. Telefon kontaktowy do kierowcy można uzyskać ale tylko w dniu wyjazdu w Biurze Obsługi Klienta po godz.15.

Gdzie mogę złożyć reklamację w przypadku pobrania przez kierowcę nieuzasadnionej lub zawyżonej kwoty za podwózkę ?
Reklamacje należy składać telefonicznie w terminie do 7 dni do Biura Obsługi w Krakowie, lub na formularzu do kontaktu na naszej stronie internetowej >>>KONTAKT. Cennik podwózek wraz z regulaminem jest na stronie >>> Dla pasażera

 

Pytania dotyczące biletów

Czy to prawda, że każdy bilet jednostronny kupiony  Online na stronie internetowej www.transexpress.com.pl  jest  sprzedany ze zniżką 10% ?
Tak. Każdy bilet jednostronny kupiony w naszym serwisie sprzedaży Online objęty jest zniżką 10% w okresie sprzedaży promocyjnej.

Czy przysługuje renciście zniżka 10% przy wykupie biletu jednostronnego Online?
Nie. Za bilety jednostronne  kupione Online ze zniżką 10% nie przysługują kolejne zniżki.
W tym konkretnym przypadku korzystniej jest wykupić bilet dwustronny ze zniżką 10% dla rencisty.

Jakie są obecnie dostępne zniżki i promocje przy zakupie biletów ?
10% zniżki za wszystkie bilety jednostronne kupione w naszym serwisie Online.
10% zniżki za okazaniem legitymacji dla młodzieży szkolnej, emerytów i rencistów.
10% zniżki dla przejazdów grupowych od 7 osób z bezpłatym dojazdem na adres.

Jak należy dokonywać rezerwacji na przejazdy grupowe z dojazdem na wskazany adres ?
Przejazdy grupowe od 7 osób i zniżką 10%  z dojazdem na wskazany adres należy rezerwować co najmniej 2 dni przed planowaną datą wyjazdu w Biurze Obsługi Klienta w Krakowie. Na przejazdy grupowe nie obowiązują wyznaczone trasy oraz godziny odjazdów i przyjazdów. Biuro Obsługi Klienta dostosuje do potrzeb Zamawiającego trasę przejazdu oraz godziny odjazdów.

Czy za bilet w dwie strony zapłacę mniej niż za dwa bilety jednostronne ?
Tak. Cena biletu dwustronnego jest niższa około 10-15%  od dwóch biletów jednostronnych

Czy na moim bilecie może podróżować inna osoba np. brat lub rodzice ?
Nie. Bilet wystawiony jest imiennie na pasażera i nie może być przekazywany innej osobie. Tylko osoba wymieniona na bilecie jest objęta ubezpieczeniem NNW na czas podróży.

Czy mogę zwrócić bilet po wykorzystaniu jednego kierunku jazdy biletu dwukierunkowego ?
Nie. W przypadku wykorzystania jednego kierunku jazdy biletu dwukierunkowego bilet nie podlega zwrotowi.

Czy kupując bilet dwukierunkowy muszę podać wyznaczoną datę powrotu  do Polski ?
Nie. W naszej ofercie dostępne są bilety dwukierunkowe typu OPEN- bez określonej daty powrotu ważne 6 m-cy

Czy bilet dwustronny OPEN nie wykorzystany w okresie 6 miesięcy traci ważność ?
Tak. Bilet otwarty OPEN ważny jest 6 miesięcy od daty wystawienia z możliwością przedłużenia o kolejne 6 miesięcy w okresie ważności biletu za dopłatą  20 Euro.

Czy jest możliwa zmiana relacji przejazdu na biletach dwustronnych, OPEN ?
Tak. Zmiana relacji przejazdu na biletach dwustronnych jest możliwa za dopłatą 30 Euro

Czy jest możliwość  zapłacenia za bilet na miejscu na przystanku docelowym ?
Nie. Płatność za bilet należy dokonać przed wyjazdem w Biurze Obsługi Klienta lub u kierowcy

Gdzie mogę interweniować w przypadku błędnie wystawionego biletu ?
W przypadku błędnie wystawionego biletu należy się skontaktować z Biurem Obsługi Klienta w Krakowie

 

Pytania dotyczące przewozu bagaży

Ile mogę zabrać bagażu na wyjazd z Polski do Holandii ?
Na wyjazd z Polski  bagaż ponad limit jest zabierany w miarę wolnego miejsca

Ile mogę zabrać bagażu na powrót z Niemiec lub Holandii ?
Na powrót do Polski  ilość bagażu jest limitowana i określona w regulaminie Przewoźnika. W cenie biletu można zabrać bezpłatnie 2 szt. bagażu o wadze do 20 kg oraz podręczy 5 kg. Za każdą dodatkową sztukę bagażu o wadze do 20 kg Przewoźnik pobiera opłatę 10 Euro/40 PLN

Czy jest  możliwość zabrania bagażu o dużych gabarytach np. sprzęt muzyczny, rowery ?
Tak. Jest taka możliwość ale w tej sprawie należy zadzwonić 2 dni przed planowanym wyjazdem do Biura Obsługi w Krakowie i wykupić dodatkowe miejsca w busie w odpowiedniej ilości do gabarytów bagażu.

Czy można przesłać busem przesyłki,  dodatkowe bagaże, paczki lub inne przedmioty ?
Przewoźnik nie zajmuje się przewozem przesyłek i nie odpowiada za przedmioty takie jak: bagaże, paczki, listy i pieniądze przekazywane bezpośrednio kierowcy do przewiezienia.

Gdzie mogę interweniować w przypadku  pozostawienia mojego bagażu w busie ?
Interweniować należy niezwłocznie u kierowcy lub w Biurze Obsługi Klienta w Krakowie.

Jak mogę odebrać rzeczy pozostawione w busie przy powrocie do Polski ?
Pozostawione rzeczy w busie mogą być odebrane osobiście lub odesłane za opłatą kurierem do 30 dni. Po przekroczeniu  terminu 30 dni  rzeczy zostaną przekazane do utylizacji.

Czy mogę żądać odszkodowania za uszkodzony lub utracony bagaż w czasie podróży ?
 Nie. Przewoźnik nie odpowiada za uszkodzony lub utracony bagaż, w związku z tym zaleca się pasażerom podpisywanie bagażu oraz wykupienie dodatkowego ubezpieczenia za bagaż wartościowy.

 

Pytania dotyczące podróży

Czy w trakcie podróży z Rzeszowa do Amsterdamu będę miał przesiadki ?
Tak. Podczas podróży do Belgii i Holandii zaplanowane są dwie przesiadki ze wzlędów logistycznych i zapewnienia bezpiecznej podróży. W trakcie przesiadki w Krakowie i Dortmundzie nastęuje wymiana busów i zamiana kierowców na  wypoczętych  do kontynuowania dalszej podróży.

Gdzie mogę sprawdzić czas przejazdu z Krosna do Luxemburga lub Brukseli ?
Czas przejazdu można sprawdzić na rozkładzie lub w naszej wyszukiwarce biletów Online.

Czy na całej trasie podróży w dwie strony mam zapewnione ubezpieczenie ?
Tak. Każdy pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW). Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu pasażera w busie. Na inne zdarzenia losowe, powodujące szkody Pasażera powstałe poza busem nie są objęte ubezpieczeniem i należy się dodatkowo ubezpieczyć przed wyjazdem.

Jaki jest standard busów na długie trasy do Belgii lub Holandii ?
Nasza flota składa się z nowych luksusowo wyposażonych busów marki Ford Transit oraz Mercedes Sprinter. Wszystkie busy wyposażone są w komfortowe fotele z podłokietnikami i funkcją dużego uchyłu do wygodnego spania na długich trasach. Wszystkie busy są długie i podwyższone co zapewnia dużą przestrzeń bagażową i komfortowy rozstaw foteli z dużą ilością miejsc na nogi dla najbardziej wymagających.

Czy dla małego dziecka podczas podróży potrzebny jest fotelik w busie ?
Tak. Dziecko do lat 12, które nie przekracza 150 cm wzrostu przewozi się w fotelikach. Opiekun podróżujący z dzieckiem jest zobowiazany do zapewnienia dziecku atestowanego fotelika ochronnego, a nasi kierowcy pomogą prawidłowo zamontować fotelik do fotela w busie.

Czy dzieci poniżej 12 roku życia mogą podróżować samodzielnie bez opiekuna ?
Nie. Dzieci poniżej 12 roku życia nie mogą podróżować samodzielnie tylko z opiekunem. Dzieci od 12-18 roku mogą podróżować samodzielnie za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów. Wzór oświadczenia naprzewóz osoby małoletniej można pobrać na stronie dokumenty do pobrania.

Czy na podróż mogę zabrać ze sobą zwierzęta domowe np. kotka lub pieska ?
Nie. Zabrania się przewozić zwierząt na pokładach naszych busów i autokarów.

 

Reklamacje, skargi, zażalenia i opinie

Gdzie mogę interweniować w sprawie przypadków losowych nie ujętych w regulaminie ?
Wszystkie przypadki losowe nie objęte regulaminem rozstrzyga Przewoźnik w terminie do 30 dni od daty zdarzenia. Przypadki losowe należy szczegółowo uzasadnić i dołączyć dokumenty potwierdzjące zasadność nieprzewidzianych zdarzeń losowych. Korespondencję należy wysłać pocztą e-mail lub listem poleconym na adres Przewoźnika w Krakowie.

Gdzie mogę interweniować w sprawie zagubienia lub kradzieży ważnego biletu ?
Zgodnie z warunkami przewozów busami Przewoźnik nie wystawia duplikatów i nie zwraca należności za skradziony lub zagubiony bilet.  

Gdzie mogę złożyć reklamacje w sprawie nagannego zachowania kierowców na trasie ?
Reklamację  należy złożyć niezwłocznie w Biurze Obsługi Klienta w Krakowie lub pisemnie za pomocą formularza do kontaktu albo listem poleconym do siedziby Przewoźnika w Krakowie.

Gdzie mogę interweniować w przypadku zaginięcia bagażu w czasie podróży ?
Zagubienie bagażu zdarza się niezmiernie rzadko, ale warto wiedzieć, że należy interweniować bezpośrednio u kierowcy oraz w Biurze Obsługi Klienta w Krakowie.

Gdzie mogę zgłosić swoje uwagi i opinie w sprawie Biur Obsługi Klienta lub Umownych Warunków Przewozów busami?
Wszelkie uwagi i opinie wynikające z realizacji Umownych Warunków Przewozu i Biur Obsługi Klienta należy wysłać pocztą e-mail lub  listem poleconym do siedziby Przewoźnika na adres;

 

PTU TRANS-EXPRES
Józef Kuraszyński
ul. Montwiłła Mireckiego 7 B
30-426 Kraków